inthailandbenikgroot.reismee.nl

De eerste schooldag

Hi lieve lezers van mijn blog, 

deze blog heeft even op zich laten wachten want mijn laptop was helaas stuk. Daarna weer magisch heel en weer magisch stuk. Lang verhaal kort deze site werkt helaas niet op mijn telefoon dus ik kon niet eerder wat plaatsen. 

Eerst een korte samenvatting van waar ik tot nu toe ben geweest:

2 weken Sri Lanka en een week naar de malediven. De Malediven zijn een grote aanrader voor iedereen die van zand en zee houdt. het is absoluut paradijs. De dieren die ik de afgelopen weken in het wild heb gezien zijn er best wel wat, een lijstje:

  • olifanten (in het wild) 
  • Krokodillen (ook in het wild)
  • Pauw (in het wild)
  • Manta ray 
  • Trigger fish 
  • Nemo 
  • Nurse Shark
  • Eagle ray
  • dolfijnen
  • walvissen 

kortom heel veel prachtige grote dieren helemaal in hun natuurlijke habitat. De Sri lankaanse mensen en mensen van de malediven zijn tot de aardigste van de wereld. De zin "did you like it?" heb ik wel tachtig keer gehoord denk ik. Ze willen zo graag dat jij het naar je zin hebt en zijn bereid bijna alles daarvoor te doen. Dit maakte de reis wel extra speciaal en we voelde ons daardoor heel welkom in het land. Nog een funfact over de malediven: ze zijn volledig islamitisch dat betekende dat er geen alcohol was (behalve op resorts of een boot buiten de kust gemaakt als bar voor toeristen) en dat ik niet over straat mocht in bikini, dat betekende dat ik mijn knieen en schouders moest bedekken, behalve op bikini beach (het toeristen strand wat elk eiland heeft). voor zover even een korte samenvatting van deze speciale reizen even over naar waar ik mij nu bevind: Bangkok. 

Ik ben vrijdagavond samen met phil aangekomen, ik voelde mij toen nog ontzettend ziek vanuit Sri Lanka maar het ging zo zo. Zaterdag hebben philip en ik meteen een taxi genomen naar ikea om even leuk rond te kijken en omdat ik handdoeken nodig had (& een ventilator want de airco is hier nogal duur). Mijn appartementje is niet mijn smaak maar erg fijn voor 1 persoon, ruim, warm water, genoeg kastruimte (want ik heb nogal wat kleding en schoenen meegenomen) en schoon. Zondag begon ik mij (na het afscheid van Philip) steeds slechter te voelen en gisteravond voelde ik mij zo naar dat er niks anders op zat dan een tripje naar het ziekenhuis. De conclusie: geen gekke tropische ziektes, wel uitgedroogd en een maag infectie (buikgriep iets). Het personeel bij het ziekenhuis sprak goed engels, was heel lief voor me en de zorg was goed, wel jammer dat het infuus wat ze erin had gestoken (wat geen slang eraan had maar is gebruikt om bloed te prikken en mij iets te geven tegen overgeven) enorm veel pijn doet/deed. Gister overigens ook mijn uniform weze kopen (ja Chulalongkorn heeft een uniform) en de buttons, pin en riem die ik daarbij nodig had. (foto van uniform volgt). Mijn thaise buddy van de universiteit had mij overdag ook de universiteit laten zien, best wel flink groot en ik voelde me erg blond moet ik zeggen. Gelukkig was dat vandaag (bij mijn eerste les; entrepreneurship) veel minder. het is ongeveer helft Thaise student en helft buitenlandse studenten, er zit zelfs een jongen uit Amsterdam bij mij in de klas. De leraren en school is veel minder streng dan dat ik eerst had gedacht, het geen waar ze voornamelijk streng over zijn is het uniform. 

Bij mijn huis (nonsi residence) zijn gelukkig veel aardige internationale studenten. De meest voorkomende nationaliteit is Frans, gevolgd door duits en dan de scandinavische landen. Het jammere is dat de franse met 16 van dezelfde school komen en dus een hecht groepje zijn waar je niet zomaar tussenkomt. het leuke is wel dat er gelukkig nog meer mensen zijn die wel alleen zijn gekomen en die super gezellig zijn. Dus voor nu hoop ik dat ik mij een stuk beter ga voelen en snel want ik ben het flink zat. (iniedergeval weer gegeten vandaag). 

Ik zal vanaf nu proberen de blog wat vaker bij te houden (mits mijn laptop blijft werken). en dan zal ik ook in wat meer detail schrijven over het leven hier in Bangkok en de school. Maar voor nu moeten jullie het even doen met deze vluchtige update. 

Liefs, 

Luna 

P.S. ik ben rijst nu al zat, kan iemand mij ajb hagelslag brengen? (oh en svp kroket)

P.P.S. voor de taalmensen onder ons: nee mijn nederlands is niet correct, nee ik ga er niet eeuwig over doen om het te verbeteren dus je leest er maar doorheen (ik heb het tegen jou papa   )

Reacties

Reacties

Florence

Hopelijk voel je je snel weer beter Lunie! Veel plezier en succes op je eerste schooldagen ?

marjolijn

LĂ©uk dat ik tot je leesclub behoor!......ik smul van de-buitenlandse-familie-Abbink-avonturen!
Stoer hoor, in je eentje deze onderneming! Maar goed, je maakt snel vrienden.
Gratis sauna daar: telkens van bloedhitte in steenkou.......gevolg 'goede weerstand opbouwen'.
Dat je je zo ziek voelde is natuurlijk heel wat minder......extra fijn dat de mensen daar vriendelijk zijn!
Wel wennen aan dat 'niet op tijd komen'......zou mij best moeite kosten....relaxed blijven dus!
Sterkte, lief nichtje, gauw weer helemaal beter worden!! Heel benieuwd hoe de school bevalt!!
Liefs, marjolijn

Je zus (die bijna oudste)

De Malediven, dat klinkt perfect voor mij haha.. behalve dat alcohol verhaal.. Dat was balen van t ziekenhuis lunie! Gelukkig weer stukkie beter, misschien ook n beetje “ik mis Philip” buikpijn? Een uniform is wel cool, kijk met smart uit naar de foto’s.. en voor wat betreft die Fransen, das niet erg, zijn toch vaak eikels haha! Je kunt beter vrienden worden met mensen die op plekken wonen waar je nog wilt komen in je leven ;) daar heb je wat aan haha! Xx

Micky

Natuurlijk “way too late to this party” maar heerlijk om nu eindelijk even rustig (soort van) te kunnen lezen over je eerste weken daar.
Zoooo jaloers op jullie vakantie! (Behalve de treinreis ;-) )
Laat die 16 Fransen maar lekker stokbrood en kaas gaan zoeken in Bangkok, terwijl jij met de rest lol maakt! :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!