inthailandbenikgroot.reismee.nl

Eerste weekje

Hi lieve mensen die dit lezen (bar weinig),

De eerste week was nogal heftig hier, uitvogelen hoe ik naar de uni kon komen het beste, waar mijn vakken werden gegeven , waar te eten en met wie te kletsen.

Om te beginnen mijn weg naar school: Er gaat een shuttlebus minivan vanaf hier naar chula, helaas zitten hier nogal veel internationale studenten die daar ook heen gaan en maar 10 plekjes in de minivan (erg onhandig dus). Dus dachten we de eerste dag; laten we de taxi nemen, gesplit door 4 is dat net zo duur/ goedkoper dan de metro en dat scheelt lopen. Nou de ochtendspits saat hier rustig 3 uur vast dus de taxi hebben we na 500 meter verlaten om maar naar het metro station te lopen want op het tempo waarop dit ging konden we morgen ergens aankomen op de universiteit. Vanaf dit experiment ga ik elke dag lopen naar de MRT en neem ik de metro naar school. 3 haltes kost 19 baht (ik heb een studentenkaart) en dat is omgerekend 50 cent. erg snelle en goedkope (& schone, koude) optie. de afstanden zijn hier zeker langer dan ik gewend ben en ik kan helaas niet zomaar even naar een leuk plekje lopen, gelukkig zijn de taxi's hier erg goedkoop dus neem ik die vaak als ik ergens heen wil.

Bij de MRT staat iedereen netjes aan de zijkant te wachten, laten ze eerst mensen uitstappen voor ze instappen en maken ze nette rijen als ze willen uitchecken bij het poortje... de metro komt erg vaak achter elkaar dus het langste wat ik hier heb moeten wachten is 4 minuten.

Dan op school aangekomen (netjes op tijd op zijn nederlands) is de leraar vaak te laat en de leerlingen vaak ook, Thaise mensen kennen geen tijdsdruk of stress, moet ook wel met dat verkeer en al die mensen hier maar voor mij nog flink wennen. als je afspreek met een thai dan zijn ze wel vaak erg op tijd, dus ik ben nog benieuwd waar dat verschil vandaan komt.

Overal waar je hier komt staat de Airco op standje min duizend dus ik neem alsnog een vestje overal mee naartoe, eenmaal buiten gekomen is het weer zweet zweet zweet warm, dit verschil vind ik nog steeds een beetje lastig maar zal vast wennen.

Laatstje leuke feitje van deze blog is dat ze hier dingen hebben als 4 shoppingmalls die aan elkaar horen, dan is er een mega luxe (chanel, gucci etc maar ook H&M en Zara) eentje met wat betaalbare dingen maar ook duurdere lokale merken, en eentje voor huisinrichting en electronica en de vierde heet MBK en dat is een soort chaos wat alleen in azie mogelijk is met allemaal mini standjes super dicht op elkaar, de ene verdieping alleen maar elektronica, de andere allemaal kleding, overigens allemaal hartstikke NEP. Dus mocht je een fake gucci tas zoeken, dan is MBK de place to be.

Dit is even een korte update, ik ga nog meer ontdekken hier en dan zal ik weer opschrijven. voor nu even de dingetjes die me tot nu toe hier opvallen. Ik ga nu even het zwembad in na mijn leuke 15 minuten loop door de smerigheid naar de MRT.

Liefs!!

Reacties

Reacties

Je zus (die knappe)

Ja, dat weet ik nog van Bangkok, dat iedereen keurig in een rij gaat staan aan de zijkant van de metro deuren. Wie als eerst er staat mag als eerste naar binnen.. moet je hier eens kijken in NL bij de metro.. horken zijn die Nederlanders. Als hier de metro überhaupt gaat, want dat is ook vaak lastig voor de GVB. Tot zover mijn frustratie over het Nederlandse ov haha! Grappig van dat “verschil” in op tijd komen. Vooral omdat ze vaak heel veel respect hebben voor ouderen en dus ook leraren. Je zou denken dat te laat komen in een les respectloos is. Ik hoor het graag als je eruit bent ;) En ja lunie, je kunt je ‘shop’lol op.. so much to buy.. so little space in your suitcase haha! Vergeet niet af en toe een fijne massage, Spa of nagel testament te doen. Kost je daar voor het hele semester minder dan 1x in Nederland haha! Weet je wat ook zo leuk is, die restaurantjes waar je kunt vis en vlees fonduen.. zit je op een plastic krukje tussen honderden mensen maar hoef je niet perse rijst te eten haha! Wel goed doorbakken, anders kun je weer n taxi richting ziekenhuis nemen ;) Nou have fun en kijk uit naar de fotootjes! Xxx

Luna Abbink

Sorry zussie ik zie deze reactie nu pas, Ja en als de metro vol is wachten ze geduldig op de volgende, die komt toch alweer vet snel (ik prop me erbij hoor personal space heb ik al gedag gezegd) nageltjes al een keertje laten doen :) massage nog niet, wie weet dit weekend. Ik ga opzoek naar een fondue plaatsje, inmiddels ook al een erg leuke pizzeria om de hoek gevonden (nja 15 minuten lopen) dus dat scheelt alweer 1 keer in de 1 of 2 weken.

Je zus (die nog knappere)

Hahaha heel veel klinkt vergelijkbaar met Singapore! Singapore is ook bijna Azië ?
Die schone MRT en die nette mensen, dat ga ik nog missen hier (en jij als je terug bent) maar dat verschil de hele tijd tussen koude airco en kleffe warmte dan weer niet....
Geniet lekker zoveel als je kan van je zwembad! Dat zul je niet gauw meer in je achtertuin hebben. En inderdaad wat Kate zegt, heerlijke massages en je nagels laten doen, dat is nergens zo goed(koop).
Jammer van die taxi in de file, anders kon je elke dag gewoon met de taxi naar de uni! Moet je in NL wel de loterij voor winnen om dat te kunnen doen! ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!