inthailandbenikgroot.reismee.nl

Chiang Mai

Donderdagmiddag meteen na mijn laatste les doorgegaan naar het vliegveld. Om 19 uur vlogen ik, Olivia en Janni naar de rest van de groep toe die daar al was. Omdat we wat later aankwamen hebben we die avond niet iets speciaals gedaan. De volgende dag zijn we erop uitgegaan om scooters te huren. We waren een groep van 10 waarvan 2 geen rijbewijs hadden, 4 nog nooit hadden scooter gereden en 2 niet wilde rijden. Uiteindelijk na heel veel gedoe de 5 veiligste bestuurders gekozen en op pad gegaan. 5 chaffeurs met ieder iemand achterop. De voorste van de groep was verantwoordelijk voor de navigatie de laatste van de groep was verantwoordelijk voor of we iedereen nog hadden, en ja het is gebeurd dat we tijdelijk iemand kwijt waren.

Dus met de hele groep onderweg naar een waterval, want die heb je niet in Bangkok en we wilden graag even kijken of we konden zwemmen daar. We waren ik gok 15 minuten op weg toen we in een politieval zijn gereden. Van de 5 bestuurders hebben er twee een internationaal rijbewijs, ik en Christine. Ik was die van mij vergeten in Bangkok en die van Christine was niet geldig voor de Motor. Lang verhaal kort; niemand had een geldig rijbewijs en dus krijgen we alle 5 een boete. De boete was 500 baht, dit komt neer op ongeveer 13 euro. Na het betalen van de boete hadden we 3 dagen een bewijs en mochten we dus doorrijden. Stel je voor in nederland je wordt aangehouden voor niet hebben van het juiste rijbewijs voor het voertuig en daarna mag je vervolgens doorrijden, maarja het is typisch Thailand.

Bij de waterval aangekomen konden we niet zwemmen helaas en begon het ineens keihard te regenen, dus zijn we gaan lunchen bij een straattentje onderaan totdat het zou stoppen met regenen en we weer veilig de weg op zouden kunnen. hierna zijn we doorgereden naar - jawel je kan het raden - een tempel haha. Ook in deze tempel, grote gouden buddha met heel wat kleintjes eromheen. Oh en veel goud eromheen natuurlijk. Na de tempel was het rond een uur of 16 en wilden we nog wat doen dus zijn we doorgereden naar de Grand Canyon van Chiang Mai. Dit is een meer met eromheen Grand Canyon like gesteente. Hier kan je zwemmen, paddle boarden en lekker relaxen even. Eindelijk konden we dus even lekker zwemmen. Op de weg terug naar het hotel zijn we gestopt bij een heel schattig restaurant waar we rustig even hebben gegeten waarna we zijn terug gereden.

De derde dag in Chiang Mai gingen 8 van de groep naar een Elephant Sanctuary, maar ik voelde me hier niet helemaal prettig bij om dat niet al die Sanctuaries zo goed zijn voor de olifanten als ze beweren. Ik ben dus samen met Nafiz erop uitgegaan in Chiang Mai. Het grote verschil tussen Bangkok en Chiang Mai is dat Chiang Mai wel gezellige kleine straatjes met winkeltjes heeft en handicraft dingetjes. in de namiddag zijn we samen naar de zaterdag markt geweest (echt een aanrader!). Deze markt heeft heel veel handgemaakte dingetjes maar ook natuurlijk de usual tourist crap. Goed onderhandelen is nodig maar de prijzen hier zijn nog niet zo gek als op andere toeristen plekken waar ze weten dat ze veel meer aan je kunnen vragen. Op de markt hebben we ook avond gegeten, ik had fried rice met ei gehaald (een heel vakje vol, bijna philip portie) en dit kostte mij 20 baht, oftewel zo een 50 cent. Koken hier is duurder dan uiteten gaan en aangezien ik geen keuken heb doen we dus elke dag halen of uiteten.

Zondag (gister) zijn we naar huis gevlogen en ben ik smiddags naar de Tesco (grote supermarkt) gegaan om een matras te halen zodat ik beter kan slapen eindelijk, want de bedden hier zijn zo hard dat ik telkens wakker werd snachts. Hopelijk wordt dit nu beter.

Nou voorlopig weer even genoeg te lezen voor jullie,

liefs!

Reacties

Reacties

marjolijn

Ha lief nichtje, wat verwen je ons met je uitgebreide beschrijvingen.....lekker meereizen-op-afstand.....zie alles helemaal voor me, aan de hand van je verhalen en de foto's. Léuk!
Haha.....een bekeuring stelt daar dus niks voor....en vooral daarná : doorrijden maarrrr!!??
Wat zien jullie veel indrukwekkend-moois......en dan de luxe, dat er voor je gewassen wordt én gekookt!! heeeeeerlijk!!...prinses-Luna!
Jullie genieten in elk geval volop, naast studeren [tenminste....dat doen jullie toch ook...]
Veel plezier nog en liefs uit Amstelveen!

marc

hi lieverd, ja, marjolijn meldt 't al... wordt er ook nog 'n beetje geleerd en gestudeerd ??? ik lees alleen maar over spannende, leuke, mooie en gekke dingen.welke tempels staan nog op je lijstje om te bezoeken ? maak er maar een foto van, dan hoeven ing en ik daar in ieder geval niet meer heen. 'k wordt gek van die tempels. leuk verhaal van die scooters ! dat riekt naar corruptie. dus als wij twee weken buiten de deur willen eten hebben mam en ik slechts 560 bath nodig... € 14,- ! daar doen we het voor.
heb je foto's van die scootergroep ? en van het eten enzo ? gewoon doen, hoor... tot gauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!