inthailandbenikgroot.reismee.nl

Week 4, Hua Hin, week 5 (half)

Hi lieve mensen,

Deze twee weken is er niet heel veel gebeurd vandaar wat langer tussen de blogs. Week 4 begon met een bezoekje aan de skybar in de avond, deze keer probeerden we Above Eleven want aangezien het regende wilde we een skybar die overdekt was. Het doel is om na dit semester de meeste skybars gezien te hebben en onze bezoekers de beste aan te kunnen raden.

Op dinsdag zijn Charlotte en ik naar Khao San Road (de backpackers/partystraat) gegaan op zoek naar prullaria voor ons thema feestje op donderdag. We gingen in onze uniforms aangezien we iedereen overal in uniform heen zagen gaan dachten we leuk we proberen dat ook eens ipv een set kleding mee. Dit was niet de juiste keuze want aangezien het een toeristen buurt is werden we heel vreemd aangekeken haha, maar het was wel weer een ervaring en iniedergeval werden we niet voor volledige toeristen aangezien (het blonde haar maakt het moeilijk om volledig local te worden). Aangezien onze missie voor prullaria niet geslaagd was zijn we woensdag, na school, weer naar het o zo geliefde en chaotische MBK gegaan. Hier zijn we echter ook niet geslaagd dus we hebben het uiteindelijk gedaan met de middelen en kleding die we hebben meegenomen. Vanaf MBK naar huis heb ik voor het eerst de scootertaxi in bangkok gepakt, ik scheet in mn broek maar het is zeker de beste optie om je te verplaatsen hier aangezien er sochtends en vanaf 4 tot 8 file staat en je dus een uur doet over een stukje van 10 minuten, helemaal als het regent ben je de lul. Donderdag hadden we dan ons themafeestje; the great gatsby op een rooftop, prachtige rooftop bar dit overigens, alleen weinig uitzicht. Vrijdag lekker uitgeslapen en s'avonds met een groepje naar de badplaats Hua Hin vertrokken.

Zaterdag in Hua Hin zijn we eerst naar Monkey Mountain gegaan. Je raad het al een heuvel met heel veel apen en een tempel (er is altijd een tempel). ik scheet in mn broek omdat die apen mensen gewend zijn en dus vrij dichtbij komen maar de rest van de groep vond het helemaal geweldig. blijven grappige dieren om naar te kijken. In de middag zijn we naar het strand gegaan. Het strand in Hua Hin is niet echt een plaatje waard zeg maar en in het water zitten ontzettend veel kwallen, waaronder ook erg giftige dus daar ben ik maar niet in gegaan. Wel heb ik voor het eerst in 10 jaar weer eens paard gereden, had ik erg naar uitgekeken omdat weer eens te doen, en op het strand maakt het wel extra leuk. Zondagochtend wilden we naar het strand weer gaan (deze keer een andere zonder kwallen) maar helaas begon het met regenen dus hebben we gezocht naar een leuk tentje voor een uitgebreid ontbijt. Charlotte laten we altijd los op het vinden van een leuk tentje en ook deze keer is ze er weer in geslaagd: een tentje met veel plantjes en het allerbelangrijkste: nutella wafels :). Om 14:10 hebben we de trein naar Bangkok gepakt omdat Charlotte treinreizen moet maken voor haar schoolopdracht en we wilden haar niet alleen laten. De vier canadezen van de groep zijn met de shuttle gegaan omdat ze de 3e klas trein niet wilde pakken. Uiteindelijk bleek de trein een fantastische keuze: 1. Reuze goedkoop (44 baht) 2. veel zitplekken dus we hadden elk een bankje voor 2 (nou zeg maar 1,5) persoon voor onszelf. 3. doordat de ramen openkonden was er een heerlijk bries waardoor de temperatuur heel aangenaam was (de 3e klasse heeft geen airco). 4. erg mooi uitzicht over echt Thailand. Ik heb zelfs even kunnen liggen en slapen in de trein. Door deze fijne ervaring gaan we deze week met de trein naar Ayutthaya. Enige nadeel van de trein is dat het twee keer zo lang duurt als de shuttle, maar ach op tijd weg en er is niks aan de hand.

Maandag heb ik de hele dag huiswerk gemaakt aan het zwembad (tot het ging regenen, toen toch maar naar binnen verplaatst). @ papa zie je wel ik zit wel aan school alleen dat is heel wat saaier om over te schrijven he. Dinsdagochtend nam ik de shuttle naar school, maar deze heeft er een uur over gedaan want het had geregend de ochtend (het regende dus inmiddels al niet meer) en dan is het verkeer helemaal op slot. gelukkig gaat de shuttle altijd ruim op tijd en was ik dus ook nog op tijd voor mijn presentatie die ochtend. Dinsdagmiddag de gratis shuttlebus van Chula gepakt (er zijn er 5 met verschillende routes, een hiervan pakken we altijd naar het winkelcentrum) om Charlotte op te halen bij central world (winkelcentrum waar zij les had). We zijn gezellig naar het Unicorn cafe gegaan, dit was een leuke ervaring maar ik zou het niet snel aanraden aangezien het ontzetten gadverdamme zoet is (kan je nagaan als ik dat al vind). Mijn chocodrankje was dan wel lekker maar de slagroom erop echt ontzettend smerig dus dat verpestte het in het algemeen een beetje teleurstellend. het decor was het wel weer helemaal waard haha. Woensdagmiddag na school meegedaan met Thaise les; we hebben wat geleerd over thaise geesten, Thai Dance geoefend (ik kan er helemaal niks van) en een Thais souvenirs geweven van lemongrass. De rest van de week alleen maar op school gezeten en vandaag even aan het bijkomen van alles en lekker bij het zwembad liggen, boodschapjes doen etc.

Tot snel,

Liefs

Luna

Reacties

Reacties

Karin

Superleuk dat je bij het Unicorn cafe bent geweest, jammer dat het zo mierzoet was. Maar je kunt het iniedergeval van je "To Do"lijst afstrepen. Nu dat ijsje nog ;-)

marjolijn

Hahaha.....jij als angsthaas tussen die apen. En dan later op zo'n reuzenpaard dravend tussen de giftige kwallen. Ook nog in doodsnood, achterop die scooter! Hoop dat je genoeg schone onderbroeken in voorraad had....!
[dit nu even mijn eerste reactie....later meer....moet nu weg....leuk weer je belevenissen!!]

mrc

ok...ruim 'twee weken niet veel gebeurd'... je bedoelt natuurlijk dat je keihard hebt gestudeerd. ( wat is MBK trouwens ? ). ja ja, die scootertjes in azië... daar weten ing en ik alles van. 'gewoon' vol gas met de stroom mee, anders red je het niet. ik heb er van genoten. ook in griekenland hebben we onlangs weer scooters gehuurd ( 15,- per dag, niks dus ) op één van die eilanden heb ik ALLE verharde wegen op die scooter bereden ( de anderen lagen aan het strand ). prachtig... later laat ik wel wat foto's zien. het is tenslotte jouw blog. joh, dat jij nog een tempel kan zien... ik zou gek worden van die tempels... of heb je je tot de islam of boeddhisme bekeerd... weet jij nog iemand die tweedehands tickets wil overnemen ? lelijke apen, giftige kwallen, regen, tempels, geen prullaria, geen airco in de 3e klasse, lange files, vieze slagroom, etc. ...waarom zou ik nog naar thailand gaan ? ha ha. ok lieverd, eet je lemongrass souvenir niet op. xxx

Micky

Hoeveel skybars zijn er wel niet in Bangkok? En hoeveel heb je er al uitgeprobeerd? ;-) Lijkt me geen vervelend klusje, om uit te zoeken welke de leukste is haha.
Jammer dat jullie niet slaagden voor prullaria voor het thema feestje, was het wel leuk verder?
Die scootertaxi lijkt me wel wat! Maar als het regent, (en er staat file) is die scooter wel sneller, maar je wordt dus ook erg nat lijkt me...?
Zo'n weekendje strand tussendoor, wat een luxe! Jammer van de zee/kwallen enzo, maar gelukkig zijn er ook daar leuke ontbijt tentjes te vinden :-)
Wat voor opdracht heeft Charlotte dat ze treinreizen moet maken?
Dat unicorn cafe, dat lijkt me helemaal het einde voor Olivia!!! Misschien nog ticket Bangkok overwegen...? ;-P

Luna Abbink

@papa MBK is een mega mall hier vol met neppe spullen (zie een eerder verhaal). inmiddels ook wel lichtelijk gek van de tempels maarja sommige moet je gezien hebben als je hier een tijd doorbrengt.

@Mick Er zijn heeeeeel wat skybars in bangkok haha, heb er nu 4 uitgeprobeerd. Maar we gaan rustig door haha! het feestje was zeker leuk, misschien maar beter dat we niks onnodigs hebben kunnen kopen! Charlotte studeert architectuur dus ze moet iets rondom de treinreis ontwerpen en experimenten doen op de trein.
Ja kom gezellig naar Bangkok! je mist Azie vast al ;)

Blauw

Klinkt geweldig Luun, ik ga echt stuk als jij iets te zoet vind.. dan weten we al genoeg hahaha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!