inthailandbenikgroot.reismee.nl

Weird things of Thailand

Hi lieve bloglezers,

Het is al een tijdje geleden dat ik wat heb gepost, maar in het begin is alles nieuw en heb je gewoon iets meer te vertellen dan dat je er al een tijdje bent. Maar ik schrijf braaf alles op wat ik tegenkom zodat ik het in een langer verhaal aan jullie kan vertellen. Alleen even proberen te herinneren waar ik was gebleven hahah.

Vanaf waar ik gebleven was ben ik zaterdag met Charlotte naar Bang Kachao gegaan, dat wordt ook wel de groene long van bangkok genoemd, het is een eiland met een groot park en veel groen en weinig (tot geen) auto’s. Het idee is dat je daar een fiets huurt en rondfietst, dit hebben we dan ook gedaan. Ik heb er super van genoten, eindelijk frisse lucht en fietsen weer, voelde me helemaal thuis en zou dit ook aanraden voor iedereen die bangkok bezoekt voor meer dan 3 dagen haha. Zondag zijn we met een groepje naar Ayutthaya gegaan, de oude hoofdstad van Thailand. Een samenvatting is: zweet overal (bloedheet daar om een of andere reden) en heel veel tempels, die overigens 1/5 van de prijs zijn met onze Chula ID’s. Het is prachtig maar vond het niet zo speciaal dat ik dit mensen zou aanraden om hier heen te gaan. We zijn heen en terug gegaan met de 3e klas trein (kost ongeveer 70 voor een twee uur durend ritje). Hier heb ik wel weer ontdekt hoe asociaal aziatische mensen soms kunnen zijn. Werden volop foto’s gemaakt van mij door een vrouw en daarna begon ze met de flits aan te filmen, toen ik nee schudde boeide het haar geen drol, ik was zo versteld hiervan dat ik niks durfde te doen en toen waren we al op bestemming dus moesten we gauw de trein uit. Ik kan er toch niet bijkomen dat rond zo een wereldstad mensen nog steeds versteld staan van blond haar, maar ze komen dus nog steeds voor.

Wat mij trouwens mega erg opvalt in Thailand, voornamelijk Bangkok is dat afvalbakken blijkbaar een schaars goed zijn. Er ligt vrij weinig troep over het algemeen in de stad (en al helemaal niet in de mrt) maar toch zijn er zo ontzettend weinig afvalbakken en het lijkt mij toch niet zo lastig om er af en toe een op straat te plaatsen maarja wie ben ik he. Voorlopig draag ik mijn afval dan maar even mee totdat ik een afvalbak tegen kom.

Maandag en dinsdag saaie dagen met huiswerk en school. Voor een van mijn huiswerk opdrachten moest ik MRT security interviewen, heel leuk idee maar ze mogen dus geen vragen beantwoorden, dat was dus een dikke flop. In plaats hiervan hebben we dan maar geobserveerd zodat we ons huiswerk wel konden maken (zit samen in een groepje met een Thais meisje; Mook) en het viel ons op dat mensen in Chula uniform niet gecheckt worden, of sowieso als je tas gecheckt wordt dat ze niet echt kijken. Inmiddels kent de security officer bij ‘mijn’ MRT station mij al en groet ze me elke ochtend lief, ze kijkt dus ook nooit meer in mijn tas ookal gaat het alarm af... Vraag me sterk af hoeveel veiliger het is. Om hier op in te haken heb ik nog een grappige observatie over Thailand. Iets wat we in Nederland of door machines laten doen of door 1 persoon wordt hier minstens door 3 uitgevoerd. Het goede daarvan is dat de werkloosheid naar beneden gaat, minder leuk is dat het ontzettend ineffectief is en het soms ook 3 keer zo lang duurt. Als het geregend heeft; dan moet je natuurlijk met z’n 7-en de straat gaan ‘bezemen’ zodat het water in de put gaat (of je maakt gewoon een betere put). Bij 7 –eleven staan ze altijd minimaal met 5, al is dit nog het meest effectieve bedrijf. Vaak is de helft van het personeel ook gewoon niks aan het doen, heel frustrerend voor een ongeduldige Nederlander. Deze paragraaf doop ik even: “rare dingen in Thailand”. Charlotte en ik waren samen naar de Nightmarket, maar zoals vaker hier begon het plots ineens keihard te regenen, echt keihard. Dus Charlotte en ik (Belg en Nederlander die we zijn) zijn niet bang voor regen en wilde naar de MRT. Dus dan loop je gewoon door de regen, natte sokken en al naar je doel toe. Thaise mensen kijken je dan aan (zie ook eerdere blog) alsof je helemaaaaal gek bent geworden in je hoofd. Thaise lopen niet door de regen, wat er ook gebeurt ze zorgen dat ze droog blijven. Dan nog wat dingetjes die mij opvallen zijn: 1. Geen toiletpapier op school (sorry ik ga die spuit echt niet gebruiken, dus ik neem mijn eigen toiletpapier wel mee.) 2. Het feit dat de liften in Thailand willen dat je er tussenkomt, ze gaan erg snel en vooral agressief dicht, wat er voor zorgt dat iedereen altijd het lift open knopje ingedrukt houd tot iedereen erin zit of eruit is. 3. Bodylotion zonder whitening erin vinden was nog een hele opgave. Ik vroeg het aan het meisje in de winkel en die snapte er maar niks van waarom ik geen whitening in mijn bodylotion wilde. (mijn huid droogt hier zo erg uit, vandaar de bodylotion, maar ik werk ook hard aan zwart terugkomen dus whitening is niet mijn ding). Uiteindelijk gelukkig gevonden. Overigens hebben ze ook deodorant met whitening, zonnebrand, foundation, douchegel, eigenlijk praktisch alles.

Oeiii deze blog is toch langer dan ik dacht, dus ik post deze nu, en dan morgen (of later vandaag) post ik de rest van het verhaal, maar dan hebben mama en papa wat te lezen in de trein misschien.



Liefs!!!

Reacties

Reacties

JeZus

Hahaha lunie erg gelachen om je blog... Ja grote verschillen. Maar vooral die whitening overal in.. echt hilarisch, dat jij straks spierwit terugkomt, alleen omdat je gedouched hebt en deo opgedaan haha! En zo gehaast als de Nederlander zijn er weinig.. Ga maar lekker mee met de flow daar, word je zen van ;) xxxx

marjolijn

Ook ik moest erg lachen om je blog. Je moet maar geen officiële-'aanbeveling' voor Bangkok schrijven!.....: "Draag doorlopend een plastic zak bij je voor vuilnis.....Neem altijd je eigen wc-papier mee........Heb heel veel geduld, tijdens het óveral-lange-wachten.........Stap vliegensvlug de lift in-en-uit, om geen afgekneld been op te lopen......Beveiliging gaat er zeer losjes aan toe......Ben je blond, draag een sjaal of capuchon, anders sta je letterlijk in brutale spotlights......Neem voldoende eigen-toiletartikelen mee, anders kom je na een zonnige-Thailand-vakantie spierwit terug...."
En dan ook nog: "Na 3 dagen-Bangkok, kan je je weer-lekker-thuis-voelen, door te gaan fietsen op een groen eiland in de frisse wind"
Tenslotte je interview, zónder antwoorden......hahaha! Nogmaals, ik heb erg om je moeten lachen!!
Tegen de tijd dat je je volledig hebt weten aan te passen, ga je weer naar huis: vaak fietsen in de regen....veel groen, frisse wind, overal vuilnisbaken......
Veel liefs!

Florence

Ik heb zo gelachen bij het lezen van je blog! Meeeeega herkenbaar alles hahaha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!