inthailandbenikgroot.reismee.nl

Suprise/ Project Yes weekend

Hi liever lezers,

heb het dus toch maar opgedeeld in twee blogs, Dan zijn we allemaal weer helemaal bij.

Het weekend wilde ik eigenlijk heel graag Bangkok uit maar mensen hadden verschillende lessen en niemand wilde mee reizen dus we bleven in Bangkok. Maar omdat niemand niks wilde doen hadden we een leuk concept bedacht, met een groep van 8 (later haakte er nog twee aan) verdeelde we de 3,5 dag over 4 paren. Elk paar organiseerde een dag wat een verassing was voor de rest van de groep. Niemand anders mocht weten wat jullie plan was en ze mochten ook geen nee zeggen tegen het plan. Vandaar de naam; project Yes weekend. Ik had samen met Charlotte de vrijdag gekregen om een leuke activiteit te bedenken. Het budget per dag was 1000 baht ( ongeveer 26 euro). Donderdagavond begon yes weekend en Christine en Hugo namen ons mee naar Lasergamen, niet iets wat je snel met een klein groepje doet dus vandaar juist zo leuk te doen met zijn 10-en. Twee teams werden gemaakt en een weddenschap dat het verliezende team bier moest trakteren aan het andere team. Vrijdag was het mijn en Charlotte's dag en wij hadden bedacht om naar een waterpark te gaan, en niet zomaar eentje maar een waterpark op het dak van een winkelcentrum (7e verdieping) met uitzicht over Bangkok. Het waterpark zelf was klein en kinderachtig maar de omgeving en het feit dat het prachtig weer was maakte het ontzettend leuk! Zaterdag was het de beurt aan Jakub en Andreas en ik dacht dat ze vast iets bedacht zouden hebben wat niemand zou willen doen, maar niks was minder waar we gingen naar Chatuchak market, de grootste weekend markt van Bangkok. Hier moesten we allemaal een cadeau uitzoeken voor het winnende team (voor een spel van de avond, we wisten nog niet wat) van 100 baht. Ik koos een olifantenmok. S'avonds bleek dat we beerpong gingen spelen in dezelfde teams als waarin we zaten voor het bedenken van de activiteit, Charlotte en ik waren beide verbaasd over hoe goed het ging, maar helaas niet goed genoeg voor de prijs. Daarna zijn we uitgegaan naar khao san road. Zondag was het plan van Mark en Tessa om naar een escape room te gaan, maar helaas waren we de helft van de groep kwijt aan katers dus werd het brunch met de harde kern. s'avonds hebben we een film gekeken in Siam paragon (een vrij fancy mall hier niet te ver vandaan). grappige hiervan is wel (weird thing in Thailand again) is dat voordat de film begint, na de reclame, speelt er het volkslied met een filmpje van de Koning, het is verplicht om hierbij op te staan uit de stoel. Dit gebeurt voor elke film, elke bios, elke keer.

De rest van de week was weer vrij saai, veel aan school gedaan. Wel heb ik een nieuwe hobby gevonden hier. Samen met andere internationale studenten ben ik gaan voetballen op donderdag, zodat ik weer wat zou sporten. Ookal kan ik er helemaal niks van vind ik het ontzettend leuk om hier een teamsport te doen en uberhaupt weer even lekker te rennen. grappige hier is, het is indoorvoetbal, (weird things in Thailand again) ookal is het min tien in elk klaslokaal hier op het voetbalveldje is er geen airco, alleen ventilator, behoorlijke heftige workout dus.

Vrijdag zijn we, ik Charlotte en Caroline (meisje uit Noorwegen) vertrokken naar Koh Lipe, een eiland helemaal in het Zuiden van Thailand. Hier wilden we even heerlijk tot rust komen na alle hectiek. Koh Lipe is echt een prachtig eiland met witte stranden en blauwe zee, en verrassend genoeg nog mooi koraal (op heelveel toeristische plekken is dit helaas niet meer het geval). Omdat we vrijdagavond aankwamen konden we pas zaterdagochtend echt naar Koh Lipe want savonds gaat er geen boot meer. Zaterdag hebben we lekker geluierd op het strand en lekker gegeten. Zondag hebben we maar een snorkeltrip geboekt aangezien het koraal om Koh Lipe heen ontzettend mooi is en er veel verschillende vissen zitten. De enige vis die ik absoluut niet wilde zien, heb ik wel gezien (triggerfish, een uitermate agressieve vis met een territorium omhoog wat het moeilijk maakt om van de vis weg te komen) en de enige vis die ik supergraag wilde zien, helaas niet gezien (Lion Fish). De Lion fish is blijkbaar lastig te vinden want op de malediven zit de vis ook, en ook daar heb ik hem/haar helaas niet gezien. Zondagavond waren we doodmoe en konden niet wachten om in bedje te kruipen, helaas was er een indringen in ons bamboehuisje: een kakkerlak in de badkamer. Dus wij gingen eropuit naar 7eleven om een spray te kopen zodat we de kakkerlak konden vermoorden en gauw konden slapen, Helaas toen we de eerste vermoord hadden vonden we nog twee andere; deze keer in een toilettas en tussen onze tassen in. Drie mensen doodsbang voor kakkerlakken waren we er helemaal klaar mee en besloten alles in te pakken en een ander hotel te zoeken. Helaas is Koh Lipe een klein eiland en aangezien het al 23:00 was konden we niks meer vinden. De avond hebben we besteed in 7eleven (24 uur per dag open) totdat er redders in nood kwamen van de organisatie die we eigenlijk op maandagochtend wilde helpen. Op Koh Lipe is er namelijk een organisatie die het plastic opruimt op het strand op Koh Lipe en omgelegen Eilanden, wij wilden maandag graag mee om te helpen. Helaas aangezien het inmiddels 4 uur snachts was voor we gingen slapen is dat helpen niet meer gelukt omdat we zo ontzettend moe waren. Helaas ons weekend om bij te komen niet zo goed gelukt. Maandag gingen we terug naar Bangkok want dinsdagochtend hadden we alledrie les.

Woensdag heb ik weer eens een nieuwe skybar uitgeprobeerd (dit om mijn gidsstatus van Bangkok te verbeteren.) Deze keer zijn we naar octave geweest, en inmiddels ben ik al een keer terug geweest want het uitzicht vanaf deze skybar is overweldigend en de drankjes zijn niet zó duur als bij de bekende skybars (Lebua en Vertigo). Al blijft het uitzicht vanaf Vertigo wel echt het allermooist, Lebua ben ik nog niet geweest. Die week en weekend daarna ben ik alleen maar bezig geweest met school want ik had midterms, dus leren leren en alleen maar leren. Na mijn midterms keek ik er heel erg naar uit Florence weer te zien, die mij kwam opzoeken.

Floor zou aankomen vrijdagochtend om 9:40. Helaas had zij haar overstap in Istanboel gemist en daardoor 24 uur vertraging, dus ik moest tot zaterdag wachten om haar te zien. Op zaterdag hebben we saai boodschapjes gedaan. Zondag vetrokken we meteen ’s ochtends vroeg naar Kanchanaburi met de trein. De trein gaat een stuk over een rails die Death Railway is genoemd. Ook in Kanchanaburi en daaromheen kan je duidelijk dit stuk geschiedenis zien. De death railway is namelijk een stuk treinrails die is gebouwd door krijgsgevangenen in de tweede wereldoorlog, omdat de omstandigheden zo slecht waren en het werk zo ontzettend zwaar, zijn er heel veel omgekomen tijdens de aanleg van deze spoorweg, vandaar de naam ‘Death Railway’. Floor en ik hebben zowel een stuk van de spoorweg bezocht als de begraafplaats waar veel van de overledenen nu liggen (ze zijn herbegraven, eerst lagen ze naast de spoorweg begraven). Om maar heel cru over te stappen op onze volgende activiteit zijn we de meest bekende waterval van Thailand gaan bezoeken, twee uur op de scooter door een nationaal park kwamen we aan bij Erawan waterfalls. Dit is een waterval die bestaat uit 7 verdiepingen, wij zijn tot de 5e maar gekomen want toen wij aankwamen bij de 4e kwamen Floor en ik erachter dat het ging sluiten om 15:30 en op dat moment was het 15:27. Gelukkig hebben we nog wel de kans gekregen om even te zwemmen, want my oh my wat was het ontzettend warm in Kanchanaburi, in combinatie met dat klimmen hadden we de duik heel hard nodig. Op maandagmiddag hebben wij de trein weer teruggenomen naar Bangkok, deze trein is alleen 3e klasse dus er zijn prettige manieren om het land door te komen, maar je ziet wel veel van het ‘echte thailand’. Ook is het een goede activiteit om af te vallen, niks geen bikram yoga voor nodig want in de 3e klasse trein zweet je alles er gewoon uit en je hoeft alleen maar ervoor stil te zitten.

Dinsdag ben ik naar school geweest en heb ik mijn Thaise Student/debitcard op gehaald, woensdag ben ik de hele dag naar school gegaan en ’s middags hebben we een les Muay Thai gedaan, heeft alleen niet bijster veel geholpen dus misschien moeten we iets intensiever gaan trainen. Vandaag saaie dag hele dag school, en dit weekend een hele leuke trip voor de boeg staan. Maar dat komt in de volgende blog.

Liefs!!!

Reacties

Reacties

marjolijn

Heerlijke-en-spannende avonturen weer op je 'studiereis'!.......alle dagen léuk, avontuurlijk en uitgebreid beschreven, waaronder ook altijd weer ontmoetingen met enge-beesten....haha! [de enge-triggerfish en die gore-kakkerlakken!]. En dan dat zwemmen op een dak, met uitzicht over de stad! Wauw!! Maar zodra de woorden "SAAIE DAGEN" vallen, betreft het school.....hahaha!! DE reden, waarom je daar bent!!
Tjee zeg, opstaan in de bios bij het volkslied. Hier kan de koning theelichtjes naar z'n hoofd krijgen......dat zou daar, zonder twijfel, de doodstraf betekenen.
Wat bijzonder, dat je een stukje via de 'Death Railway' hebt gereisd, met z'n verschrikkelijke geschiedenis.....
Een heel afwisselend verblijf daar! Nog veel plezier en liefs!

JeZus

Jeeetje Lunie wat heb je een hoop gedaan en gezien.. leuk idee om allemaal wat te organiseren. Klinkt als een gezellige vriendengroep... Dat in de bioscoop, jeetje joh, bizar gewoon. En super gezellig dat Floor er nu ook is.. Het is ook zo’n giga stad en zo goedkoop reizen dus so much to do and so much to see.. Inclusief niet welkome dingen zoals kakkerlakken.. omg, vreselijk.. Nou ga maar lekker veel cocktails drinken met mooi uitzicht ;) xx

mrc

hi lieve luna, wat een super lang blog ! wat maak je veel leuke dingen mee. marjolijn en kate hebben al gereageerd op beesten/bioscoop/cocktails... dus dat hoef ik niet meer te doen. leg maar een lijstje voor ons klaar met 'what to do and to see' ! geen tempels... die zien we sowieso wel, je struikelt erover, toch ?
dat eilandje met die witte stranden zou ik bovenaan het lijstje willen hebben... kan dat ? wat kost een biertje eigenlijk ? en dan heb ik het niet over die dure cocktailbars, waar jij steeds naartoe gaat, ha ha. wat hebben studenten toch veel geld tegenwoordig. ook zou ik het natuurlijk top vinden om een scoot te huren. wat kost dat ? misschien krijg ik wel korting als ik 'm een week ofzo huur ? het maakt me niet uit als het weer zo achterlijk druk is in het verkeer... dat ben ik zo langzamerhand wel gewend in vietnam, bali, rome, griekenland en roses ( ha ha ). dat scooteren is zo leuk ! straks 'vleesjes' met ka/ol/mick/olijf/milou... ( phlip kon niet ). zo !!! nou heb ik jou ook jaloers gemaakt i.p.v. jij ons... xxx tot gauw. ( moet nog op je vorige blog reageren... én op je foto's... 'later' )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!