inthailandbenikgroot.reismee.nl

Philip op bezoek - Sumatra - Koh Kut

Hi Lieve mensen thuis, 

sorry dat mijn blog zo lang heeft moeten duren, maar door een stukke laptop en zoveel gezellig bezoek en daarna tentamen even geen mogelijkheid gehad om een blog te schrijven. Maar ik wilde jullie toch allemaal nog even updaten zo vlak voordat ik naar huis kom. 

Op maandag kwam Philip aan in de ochtend, ik ben hem gaan ophalen op het vliegveld en samen zijn we naar nonsi gegaan. De middag zijn we naar Lumpini Park gegaan, een groot park in het centrum van Bangkok maar het was veeelste warm om daar lang rond te lopen dus we zijn ook snel weer naar huis gegaan en de eerste dag viel philip al om 9 u in slaap want hij had een jetlag (gezellig he maar niet heus). Dinsdagochtend moest ik gewoon naar school en Phil is daarheen gekomen zodat ik Chula kon laten zien en dat we vanaf daar de gratis shuttle konden pakken naar de grote shoppingmalls in het centrum. 

Woensdagochtend hadden we een vlucht naar Sumatra, Indonesie. Ik was super blij, want eindelijk even Thailand uit. We vlogen op Medan, de hoofdstad van Sumatra en hadden hier een nachtje geboekt want er staat hier een "paleis" en moskee die we graag wilden bezoeken. Op donderdag zijn we dus vroeg de deur uit gegaan en hup naar het paleis. Micky was hier al geweest en had ons aangeraden ons te verkleden daar, aangezien ik en Phil het paleis niet heel groot vonden en we wel in waren voor wat lol hebben we dat uiteindelijk maar gedaan. Ik denk dat we zelden zo hard hebben gelachen. We waren de enige buitenlanders in het paleis wat betekende dat er toen we er net waren al twee meisjes op ons af kwamen, heel verlegen om te vragen of ze misschien een foto met ons mochten maken. Geen probleem natuurlijk, Phil en ik vonden het wel grappig en hadden dit nog nooit eerder ervaren dus wij vonden het wel leuk. Maar hierna liep het uit de hand totdat er een rij stond van mensen die op de foto wilden met ons. Ik denk dat we 20 minuten tot 30 minuten daar hebben gestaan om foto's met mensen te maken. Dus toen de rij eenmaal opgelost was zijn we weggerend om die kostuums uit te trekken, want die waren zwaar en warm. Daarna zijn we doorgegaan naar de Moskee, ik was nog nooit binnen geweest bij een moskee dus vond het heel interessant en indrukwekkend om het een keer te bekijken. Maar ook hier wilden er weer mensen met ons op de foto, dus dat deden we maar weer, gelukkig nu maar een groep dus minder tijd aan besteed. 

In de middag hebben we de taxi genomen richting Bukit Lawang. We hadden een busje geboekt maar blijkbaar moest niemand anders die kant op dus hadden we een auto voor onszelf. Helaas waren er wel nog wat problemen met het hotel dat we geboekt hadden daar. Wij hadden namelijk al een toer geboekt bij een bedrijfje omdat ik zeker wilden weten dat we die dag konden (want we hadden niet veel tijd) en omdat die organisatie erop stond geen oerangoetangs te voeren en ik weet dat soms als je ter plekke boekt je geen idee hebt wat voor organisatie het is dus vandaar vantevoren geboekt. Maar hier was dat hotel het niet mee eens, we moesten als we daar wilden slapen ook een toer bij dat hotel boeken. Nou dat kon dus al niet en bovendien wilde ik dat ook helemaal niet meer na hoe onaardig die man deed. Dus aan de organisatie waar we de toer hadden geboekt een aanbeveling gevraagd voor hotels en gelukkig een hartstikke leuk hotel geboekt dat geen probleem had met dat we al een toer hadden. Uiteindelijk dus allemaal goed gekomen en misschien zelfs wel beter want nu hadden we veel aardigere mensen om ons heen. Vrijdagochtend gingen we vroeg ontbijten want we gingen daarna de Jungle in voor 6 uur. Aangezien alle hotels daar grenzen aan de rivier en aan de jungle heb je een grote kans om apen te zien, dit was dan ook het geval en een brutale aap vond het nodig om het ontbijt te stelen van een mevrouw die daar zat. Philip en ik hartstikke lachen, die vrouw iets minder blij. Om 8:30 gingen we eropuit, de Jungle in zodat we Oerang oetangs konden zien in het wild. Nou we waren nog niet lang onderweg of we zagen de eerste in een boom hoog in hun nestje zitten ( 3 in totaal, mama papa en een kindje). We hebben daarna ook nog een oerang oetang gezien en een gibbon, wat heel speciaal is want die zijn snel weg als ze mensen zien. We zouden toen eindelijk gaan lunchen, ik had flink trek, maar dat kon helaas niet op de plek die we hadden uitgekozen. Er zat hier namelijk in de buurt een aggressieve oerang oetang (die ze de naam minna hebben gegeven) en die zou dan onze lunch komen stelen, dus we liepen verder. Op onze tweede plek van de lunch zaten ook aapjes, maar makaken en die komen niet te dichtbij want ze zijn bang voor ons. De wilde variant dan want makaken bij tempels, of hier in thailand zijn zo gewend aan mensen dat ze alles stelen, zonnebrillen, telefoons, eten, water, noem maar op. uiteindelijk hartstikke gezellig geluncht met de aapjes. fascinerend om naar te kijken. Ook helaas in de jungle een bloedzuiger op mn enkel gehad en eentje op mn legging die zich naar boven aan het wandelen was. Gelukkig konden de gidsen ze van mij afhalen want ik raakte al lichtelijk in paniek. 

Zaterdag de taxi/bus genomen naar Lake Toba. dit duurde helaas de hele dag om daar te komen maar onderweg gelukkig genoeg te zien. Ook bij de stop om wat te eten waren er weer mensen die op de foto wilden met ons. Zaterdagavond waren we aangekomen op het eiland dat op Lake Toba ligt, je wordt door de ferry gewoon afgezet bij je hotel (ze hebben  allemaal een eigen pier, super handig).Hier kan je lekker rond rijden en overnachten en in de zomer lekker zwemmen in het meer. Maar toen wij er waren had ik het gewoon echt koud dus zwemmen werd het sowieso niet. Zondag de hele dag over het eiland lekker rondgereden en meer van indonesie gezien, ik vond sumatra echt heel erg leuk omdat het lang nog niet zo toeristisch is als andere plekken waar phil en ik samen zijn geweest. Ik was ook blij met eindelijk een andere keuken en andere mensen. Zondagavond zijn we teruggegaan naar Medan want maandagochtend hadden we een vlucht terug naar Bangkok. Ook op het vliegveld waren er weer mensen die met ons op de foto wilden. 

Maandag lekker rustig aangedaan en tijdens zonsondergang naar Asiathique gegaan, dit is een soort markt/winkelcentrum met barretjes aan de grootste rivier van Bangkok. Daar de zonsondergang bekeken en het reuzenrad gedaan, met prachtig uitzicht over de stad. Was weer eens wat anders dan een skybar. Dinsdag moest ik gewoon naar school en Philip is daar naartoe gekomen zodat ik hem Chula kon laten zien en daarna de gratis shuttle konden nemen naar de grote shopping centra's. en in de avond zijn we naar Lebua gegaan, de bekendste skybar van Bangkok, en ook meteen de duurste. Het is zeker leuk om daar een keer geweest te zijn maar ik zou deze skybar zeker niet op de eerste plek zetten. 

Donderdag vertrokken we naar ons volgende eiland, Koh Mak deze keer,. Hartstikke vroeg opgestaan want op ons bus/bootticket stond dat we er een uur van tevoren aanwezig moesten zijn dus Philip en ik braaf om 4 uur sochtends bij het bedrijf aanwezig, nee hoor gewoon nog hartstikke dicht. Ik had beter moeten weten dat een uur vantevoren Thai time is voor een halfuur vantevoren maar de Nederlander in mij dacht, ja ik wil wel op tijd zijn. Gelukkig was de 7eleven gewoon open (24/7 zijn de meeste open) dus we konden iniedergeval een ontbijte halen. Om 5 uur vertrok de bus en rond de middag waren we op Koh Mak. Ook hier een scootertje gehuurd en rondgereden. We hebben ook een kano gehuurd om te kanoën naar de overkant, een onbewoond eilandje (wat inmiddels al niet helemaal onbewoond meer is helaas). en vrijdag overgehopt naar het volgende eiland: Koh Kut/Kood. hier wederom een scooter gehuurd en het eiland bekeken. Heerlijk strand ontdekt en daar hebben we dan ook onze meeste tijd doorgebracht. Zaterdag hebben we ook nog een waterval bezocht, prachtige waterval. Echt zoals je het je voorstelt. Maar ook weer de hele middag op het strand doorgebracht, we waren echt toe aan wat rust. Zondagochtend vertrokken we richting Bangkok weer, want Philip zijn vlucht was maandagochtend. De laatste avond Foodpanda besteld (thuisbezorgd maar beter). Maandag helaas afscheid moeten nemen van Phil en die is nu inmiddels al weer 2,5 week thuis in Amsterdam.

Nu even een update over nu: er komt nog een blog over de afgelopen twee weken maar ik moet ook nog echt wel af en toe studeren. En ik ben de rijst echt helemaal zat, zelfde geldt voor burgers en pizza. Dus ben er echt wel klaar voor om lekker naar huis te gaan en iedereen te zien. 

Liefssss!!

Reacties

Reacties

mrc

wat een lang en leuk blog weer. het meeste wisten we al natuurlijk, want ing en ik zijn nog niet eens ‘n weekje terug uit die in alle opzichten ‘waanzinnige’ stad ! meerdere keren per dag en nacht denk ik aan onze reis, die ruim twee weken duurde, maar veel en veel langer heeft geduurd als ik er aan terugdenk. ‘t was leuk, dat je ons zoveel hebt laten zien toen. zeker weten, dat die thaise kookcursus die mam en ik volgden meteen als je terug komt goed van pas komt... de 18e kom je terug hè ? ...de 19e staat er een thaise rijsttafel voor je klaar !!!
nog ff, sterkte... xxxxxxx

marjolijn

Ha lieve Luna....ben er lekker voor gaan zitten, voor je Thaise 'dikke-zaterdag-krant'! Wat heb ik weer genoten van je léuk beschreven avonturen!! Erg moeten lachen om het stuk over het paleis....wát een lol hadden jullie! Als je zou willen, zou je daar met Philip [ want die is wel heel erg belangrijk, gezien zijn lengte!! haha ] goud kunnen verdienen, als 'foto-duo'. Iedereen wil erop met jullie!!! Haha!
Elke keer ben ik er weer vol van, wat je allemaal beleeft! [overigens wel heel benieuwd naar het resultaat van je opleiding....] Haha...Marc met z'n rijsttafel-vooruitzicht, t.g.v. je terugkomst..! Jij h.w. blijer met een broodje Hollandse-kaas..... Voor jou is het Thaise-avontuur genoeg geweest begrijp ik......maar wát een ervaring, deze 'reis-van-je leven'!!! Echt super!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!