inthailandbenikgroot.reismee.nl

Week 2

Oke mijn tweede les week zit er op en het is mij gelukt om 5 vakken in drie dagen te krijgen, dit geeft me een weekend van 4 dagen, en dat is natuurlijk heel erg fijn :)

Afgelopen zaterdag ben ik met een groepje mensen die ook in hetzelfde apartementen complex verblijven naar Grand palace gegaan, de grootste toeristische attractie van Bangkok. We zijn hierheen gegaan met de taxi en de boot (leukste route om te doen). Het Grans palace is een groot complex met dus koninklijke gebouwen maar ook tempels en muurschilderingen, erg indrukwekkend maar minder groot dan ik eerst dacht. Om hier een beetje lol te hebben hadden we besloten dat we elke toeristische originele pose na gingen doen die we zagen, we zijn tot drie leuke groepsfoto's gekomen (zie de foto's). Na dit avontuur wilde we ook nog even china town ontdekken om maar meteen de grootste toeristische trekpleisters van Bangkok te kennen, om hier te komen namen we de tuk tuk en omdat de tuktuk drivers erg goed zijn in afzetten en onderhandelen besloten we om met 6 de tuk tuk te pakken, dit paste net aan maar het werkte hahah.

Zaterdagavond heb ik mijn was weggebracht omdat mijn uniforms vies waren, Ja ik laat mijn was door een winkel doen aangezien het hier bij Nonsi (mijn appartementencomplex) 50 baht kost voor wassen (dan moet je dus nog drogen) en ook nog eigen wasmiddel moet aanschaffen en als ik het laat doen (dan strijken ze en drogen ze het ook voor mij) kost het 60 baht per kilo, nou dan is mijn keuze snel gemaakt aangezien ik ook graag mijn was niet allemaal bij elkaar flikker.

Zondag ben ik met Charlotte en Dahlia naar de Chatuchak weekend market geweest, een markt met vintage maar voornamelijk fake kleding. Het was zo groot dat we maar een klein deel hebben gezien maar alledrie hebben we wat gekocht haha. Hierna hebben we lekker wat gegeten bij een thaise streetfood market.

Dan nog even wat dingetjes over mijn universiteit en school hier:

nummer 1: de airco staat in Thailand overal, dus ook op mijn uni, op min tienduizend. Dit zorgt er dus voor dat ik altijd een vestje bij me heb naar school of als ik lang in de taxi moet of mall. (meteen dus ook een tip voor de mensen die mij komen opzoeken: neem een vestje mee).

nummer 2: ik ben nog steeds niet gewend aan wat ik de naam thai time heb gegeven: het feit dat leraren bijna standaard 15 minuten te laat zijn, je zelf als je de auto neemt een uur te laat ergens aankomt en nooit iets na de les plannen want de les eindigt nooit, maar dan ook nooit, op tijd. en het allerirritantse vind ik misschien wel dat thaise mensen hier totaal niet druk over maken, en ik ben nederlands dus ik haaaaat wachten hahahaha. Hopelijk wen ik hier snel aan.

Nummer 3: terwijl mensen in Sri lanka (soms ook wel in Thailand) rustig voordringen maken ze hier dus meestal hele nette rijen (voor uit checken bij de metro maar ook voor wachten bij de lift op school.

Nummer 4: ik ben wel al wel gewend aan het feit dat je doei kan zeggen tegen je personal space in Thailand, want de lift past rustig 20 mensen (eigenlijk 13 maarja kleine thaise mensen).

Gister middag zijn we wezen bowlen en karaoke zingen met onze thaise buddies en de exchange studenten, Wat een spektakel die karaoke hier haha, ik heb het maar bij bowlen gelaten, al was ik daar ook niet erg goed in.

Nou dat was het weer voor deze blog,

Liefs!

Reacties

Reacties

mrc

ha ha, een weekend van 4 dagen ?! je draait 't om; je hebt de hele week vrij... en in het weekend van 3 dagen moet je naar 'school'. ing en ik komen naar bangkok... moeten wij ook naar die toeristische attracties ? zeker weten, dat ik al die soepele gymnastische standjes niet kan, hoor. ik rij wel wat rondjes in zo'n tuktuk. fotootje van charlotte en dahlia houden we tegoed ? over punt '2' van je verhaal kan ik kort zijn; gooi je horloge weg. ja, ha ha... karaoke is een volkssport nummer 1 in die regio... 's morgens vroeg beginnen ze daar al mee... per dorp vanaf drie huizen is het elke dag, de hele dag raak.

Ka

Klinkt allemaal goed Lunie! Zo te zien vermaak je je wel! :-)
Heerlijk om je was te laten doen, zal wel tegenvallen als je dat straks thuis weer zelf moet doen.Maar geniet daar nog maar lekker!

marjolijn

Mooie verdeling: fifty-fifty studeren-en-vakantie!
Neem aan dat je weer helemaal beter bent......lekker etend bij een streetfood-market!
Ik denk dat ik juist zou genieten van de airco!!....maar jij bent altijd al een koukleumpje!.....dus brrrrr....
Ja, je moet écht Thais gaan denken, in 'thai-time' dus, anders blijf je je kapot ergeren! Het vele wachten omzetten in 'lekker-relaxen'....[als je terug bent in Holland natuurlijk wel weer terugschakelen!]

Micky

Heerlijk joh, een weekend van 4 dagen!!! Geniet ervan want dat zal je niet snel meer krijgen.... Wel mooi gebruik van maken om kleine uitstapjes te maken!
Het klinkt alsof je allemaal leuke dingen doet, van toeristische attracties tot vintage markten. Die laatste kun je nog vaker heen zo te horen? Zo groot.....
Die airco op min duizend heb ik ook nooit zo begrepen. Maar het lijkt wel een soort status dingetje? Zo van wij kunnen ook ‘westerse’ koude temperaturen maken? Lekker luxe om de airco heel hoog te zetten?
Heel oncomfortabel helaas en ook heel slecht voor het milieu ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!