inthailandbenikgroot.reismee.nl

Week 3

Oke deze week 2 verhalen om het overzichtelijker te maken.

Omdat we graag Bangkok een beetje proberen te leren kennen proberen we op vrije dagen leuke culturele of mall uistapjes te doen om zo ook te weten wat de moeite waard is voor de mensen die ons hier komen opzoeken. Deze week gingen we naar het Jim Thompson huis. Jim Thompson is een Amerikaan die de thaise zijde industrie bekend heeft gemaakt, zijn huis kan je hier bezoeken en dat is erg indrukwekkend ontworpen door hemzelf. Een taxi krijgen hier om de hoek is nogal lastig, Grab is vaak duurder dus uiteindelijk zijn we beland in de TukTuk. Ik vind de Tuk Tuk ritjes altijd hartstikke gezellig en wel een leukere manier van transport dan taxi of MRT. Helaas voor ons stopte deze TukTuk met werken midden op de weg voor het stoplicht, en die ging niet meer aan ook niet na dat de stoel eruit was gehaald om de volledige motor te bekijken (zie foto's). Gelukkig waren we om de hoek van waar we moesten zijn en zijn we dus de rest gelopen. Ik mis het hebben van eigen vervoer heel erg hier, en ook de vrijheid om lekker rond te lopen en alles dichtbij te hebben, want Bangkok is wel echt veel groter dan mijn geliefde Amsterdam.

Als iemand mij zou vragen om Bangkok te omschrijven zou ik zeggen dat het voornamelijk de grote contrasten zijn die de stad interessant maken. Naast een giga luxe mall kunnen zo allemaal kleine huisjes staan die half in elkaar geflansd zijn. Of naast een prachtige tempel met goud en veel buddha's een lelijk grijs saai gebouw. Echt de gezellige schattige buurtjes heb ik nog niet helemaal ontdekt, maar dat komt hopelijk nog.

Ook deze week heb ik weer een tempel bezocht (na mijn semester heb ik ze allemaal gezien, misschien moet ik dan overgaan op kerken bezoeken). Deze keer gekozen voor de golden mount & Wat Sraket. Deze tempel heeft een prachtig uitzicht over Bangkok, en ook hier kun je weer de contrasten van de stad heel goed zien. Ook heeft deze tempel uiteraard een grote gouden buddha en meerdere kleine. Maar het uitzicht was waarvoor we gingen en dat was zeker indrukwekkend.

Het is hier natuurlijk nu regenseizoen waardoor het meestal wel regent tussen 4 en 6, iniedergeval vorige week wel. Deze week werd het weer gelukkig iets beter en heb ik zelfs de zon gezien, dit gebeurt bijna nooit omdat er of bewolking ofwel smog is waardoor het wel hartstikke warm kan zijn en sommige kunnen zelfs verbranden maar echt zon zie je weinig. Soms regent het helaas ook hele dagen, en dat betekend dat taxi's duurder zijn (die willen dan niet meer op de meter rijden) en ook amper te krijgen.

Woensdag hadden we het BBA welcome diner, een etentje georganiseerd door de universiteit en leerlingen die vanalles plannen voor de internationale studenten die komen studeren aan Chula. Dit was in een super chique hotel met een buffet. Tijdens en voor het eten was er 'entertainment' in de vorm van traditionele thaise muziek, groepjes van landen die dance battle deden , karaoke of stand up komedie.

Op donderdag ben ik met een gezellige groep vertrokken naar Chiang Mai in het noorden van Thailand, hier maak ik even een aparte blog over.

Liefs



Reacties

Reacties

marc

...is zo'n scooter huren duur daar ? anders kan je misschien een deal maken, dat je 'm langer huurt. dan heb je je eigen vervoer. ja dat huisje van die thomson; mooi, lijkt wel een beetje op een efteling-huisje.
tja, die tegenstelling 'arm/rijk' is vaak schrijnend, maar het is over de hele wereld zo... ook in het rijke westen hoor. zelfs in amsterdam is het schering en inslag ( voedselbanken etc. )
hopelijk loopt het regenseizoen ten einde... als ing en ik komen, ha ha ! ha ha, wééééér karaoke... en dat in een chique hotel, lachen !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!